Besök snart
DATUM: 2008-04-02 TID: 19:49:44

Snart kommer Jonny och Linda upp, då ska jag och Linda färga håret på varandra och sen ska vi äta korv med bröd. Mumsigt mumsigt ju. Visst, det är inte så nyttigt men det är lätt att göra och gott.

Nu sitter Max i mitt knä och gosar in sig i min nytvättade skjorta som jag har på mig. Han ska snart få mat och nana för natten.

Just de ja, vi var ju på BVC idag. Han vägde 10320(tror jag det var)gram och är 70 cm lång. Så han är verkligen stor kille nu.

Kommentarer
Postat av: H

Korv?! När du ska NER i vikt?! Hur tänker du egentligen? Fettbinande så det skriker om det & för att inte tala om allt äckligt korv innehåller & är omslutet utav. Du satsar helhjärtat på en viktminskning, hell yeah! Verkar dessutom som att Max ärver sin mammas gener, värsta sumobebben! *Chockad*

2008-04-03 @ 08:39:48
Postat av: M

Mitt barn är snart 2 år & väger runt 10,5 kg.

2008-04-03 @ 08:57:41
Postat av: AHV

Mina barn vägde strax över 10kg när dem var lite över 2år. Vilket sumo! Haha! xD

2008-04-03 @ 09:02:26
Postat av: Tessan

H: Jo jag ska gå ner i vikt. Men eftersom JAG inte vet HUR jag ska göra väntar jag tills jag fått tid hos kostexperten, men kommer börja med gång varje dag.

Och ja, han är tjockare än andra bebisar, men han föddes stor. Det är ju inte mitt fel att han blev så står.

2008-04-03 @ 09:04:00
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: M

Man behöver ju inte äta korv med bröd bara för att man väntar på att kostexperten ska höra av sig.. det fattar väl t.o.m. du att korv inte är bra ?

2008-04-03 @ 09:08:24
Postat av: Tessan

M: Jaja, det kanske var lite meningslöst. Men hade inte ätit det på typ 2 år kanske så jag ville unna mig det :)

2008-04-03 @ 09:10:20
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: H

Är du allvarlig? Varför äter du inte fisk, kyckling & liknande istället? & till det en god sallad? Gör ngt åt saken istället för att bara sitta där & vänta på hjälp.

2008-04-03 @ 09:11:17
Postat av: annica

Ojoj, första gången jag halkade in på denna bloggen, men vilka elaka komentarer.
Spelar roll om man äter korv nån gång då, även om man ska ner i vikt. Det handlar väl ändå inte om att man ska behöva låta bli att äta allt som är gott bara för tt man ska ner, dock kan man äta sånt i mindre mängder.
Å att skriva såna saker om ett barn, snälla nån, en liten välmående krabat.
Stå på dig tjejen.

2008-04-03 @ 09:19:30
URL: http://annica123.blogg.se
Postat av: Tessan

Om det nu skulle vara någon fara för honom skulle bvc reagera men så länge han följer sin kurva är det ingen fara säger dom. Och vad ska ja göra? Svälta honom eller? Han lär ju ändå springa bort det när hon börjar krypa och gå.

2008-04-03 @ 09:29:01
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Sö

Jag hade varit aktsam om jag var du. Inte bra om det fortsätter så där uppåt i åldern. Sedan verkar han ha sin mammas gener, då är risken för fetma ökad. Kanske till och med din mamma är överviktig?

2008-04-04 @ 13:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0