Kärlek vid första ögonkastet
DATUM: 2008-04-09 TID: 19:28:37

Dags att få fler inlägg i den här kategorin. Ni ville ha mer minnen. Här kommer det första.

Jag träffade Thomas under fallens dagar 2005. Kvällen innan hade mitt ex dumpat mig så jag "sov" hos Zandra och satt vid hennes dator hela natten. Då började jag och Thomas chatta på msn runt 3-tiden på natten och han hade på sin cam. Till slut gick han med på att träffa mig så vid 5-tiden på morgonen vid Möllan. Så fort jag såg honom började det pirra i magen. Vi gick ner till stan och sedan hem till honom och kollade på TV. Vi båda två sökte närhet hos vandra så först försökte han kittla mig men jag var inte kittlig så, men det var han.

Så jag började kittla honom istället, och det slutade med lite hångel. Så vi höll på strula i ett dygn ungefär innan vi bestämde oss för att vara tillsammans. På kvällen dagen vi träffades träffade vi Zandra och hon fråga om vi var tillsammans. Jag svarade "Vet inte" och han "Vill du se min snopp?". Han hade rätt sjuka kommentarer förr.

Jag vet inte exakt vad det var som gjorde att jag föll för honom. Det var helt enkelt kärlek vid första ögonkastet. Vi har haft en del svårigheten i förhållandet. Men jag är väldigt glad att jag har honom och jag älskar honom.

Kommentarer
Postat av: Minna

Skitbra och kul att läsa! Du är visst bra på att formulera dig, du är ärlig i dina känslor både när du är ledsen och glad och det gör att det blir personligt. Jag tycker att man mellan raderna i dina inlägg förstår att du har mycket att berätta om, både bra och dåliga saker och det är jättekul att få lite bakgrund till ditt liv, saker som hände innan bloggen.
Kul att du uppfattade min kommentar som bra, det var bara tänkt som positivt. Vi verkar ju vara några här som vill stötta dig och som tror på dig. Jessica till exempel, och jag också.

En dröm säger du är att väga 60 kg, det är inte omöjligt att nå den drömmen. Däremot tycker jag att det låter i extrema laget, du skulle vara smal innan dess men det är bra att ha mål och drömmar. Och som Jessica skrev, träna behöver inte vara dyrt alls. Jag har till exempel kort på sats men nu när det börjar bli vår och sommar tycker jag det är trist att gå dit. Det är mycket skönare att vara utomhus. Promenera är till exempel jättebra för fettförbränningen. Börja gå varje dag med Max i vagnen, när han sover kanske. Om du inte är van att gå kommer du säkert tycka att det är jobbigt i början men sen kommer du bli beroende av det eftersom du upptäcker hur skönt det är. En viktig grej med träning är att du inte ska träna för hårt i början för då kommer du bara tröttna och lägga av fort. Börja gå till exempel 30 minuter varje dag (30 minuter går skitfort!) och jag lovar dig att du kommer gå ner i vikt. Dra sen ner på kolhydrater och det kommer gå ännu snabbare. Jag skulle kunna komma med tusen mer tips på hur du kan äta gott och samtidigt går ner i vikt men du vet säkert mycket själv också. Det mesta är svårt om man inte har någon med sig eller får rätt peppning. Vi här på bloggen peppar dig gärna. Kanske kan du börja med att skriva startvikt och måtten runt magen och kanske låren (efter en tid får man muskler, som är bra, och då kanske man inte går ner så mycket men måtten minskar, därför är det viktigt att ha mått att jämföra med). Och sen kan du skriva din vikt en gång i veckan och på så sätt kan vi peppa dig att nå dina mål. Komma med tips och så. Jag, och säkert många andra här har många bra tips som vi gärna delar med oss av.

Jag är säker på att du kan om du bara vill tillräckligt mycket!

2008-04-09 @ 20:45:10
Postat av: Jessica

Bra skrivet igen Minna

2008-04-10 @ 16:09:26
URL: http://www.krejsi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0