Mötet
DATUM: 2008-04-18 TID: 19:56:23

Har inte orkat skriva förrän nu. Är lite trött och har huvudvärk så.

Men nu ska jag berätta hur det gick på mötet idag. Det var en hel del saker som stog i anmällan. Så på onsdag ska dom göra ett hembesök för att se hur vi bor o sådär.

En del av orsakerna var:
Att vi har tackat nej till stöd (Vi tycker inte vi behöver det och bara för att vi är lite ynge än andra som skaffar barn betyder inte det att vi behöver ha hjälp)
Smutsig babymiljö (Denna person hjälpte oss köra saker till tippen för en månad sen och då var det stökigt pga att vi rensade saker och höll på med storstädning och det tycker jag är förståeligt, det var lite dammtussar här och där, men som sagt det berodde på att vi storstädade)
Osämja och att vi  har svårt att diskutera med varandra (Det stämmer inte fullt ut, ja vi kan bråka ibland men det är naturligt. Alla par gör det ibland)

Sen var det lite annat jag inte vill ta upp här, som jag tycker är väldigt personligt. Sedan var det en del saker som var denna person hade fått om bakfoten och som inte alls stämde. Och det var en månad vi lånade lite pengar av den personen för Max hade vuxit ur blöjorna och vi hade precis öppnat sista blöjpaketet så vi inte kunde byta, dessutom låg hade vi underskott från socialen pga en massa skit från min förra kommun som det var strul med och bara för det trodde denna personen att vi har det så varje månad. Fast vi förklarade för h*n att det var underskott den månaden och då var det 3 dagar innan barnbidraget kom in på kontot. Och det är enda gången det har hänt.

Vi får väl se vad hon på socialen säger på onsdag på hembesöket. Vi har skärpt oss med städning och hur det ser ut i lägenheten sedan vi fick Max. Då det är som stökigast är när det ligger lite dammtussar här och där, men det får man räkna med när man har djur.

Kommentarer
Postat av: Angiie

Intressant att ingen har anmält oss än, vi har fan hundhår i hela lägenheten :p vi har väl inte haft så mkt problem med ekonomin.. men jag tycker den här personens anmälan verkar helt onödig.
Och vad fan ska man ha stöd för ? det är ärligt talat inte så svårt att vara mamma :D

2008-04-22 @ 11:44:25
Postat av: Tessan

Jo jag tycker också den var helt onödig. Nej, det är inte så svårt att vara mamma. Det sitter ju inte i hur gammal man är och får man problem så söker man hjälp.

2008-04-22 @ 12:13:22
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0