Ny soffa
DATUM: 2008-04-05 TID: 15:28:04

Nu har vi fått hit soffan. Så nu har vi en del att göra under dagen. Städa i ordning i storarummet så det blir riktigt fint och sen ska vi städa lite i dom andra rummen med. Klockan 18.00 har vi tvätt tid så vi måste fixa i ordning tvätten tills dess.

Nu håller jag på och lagat good mat. Kättfärssås och makaroner. Brukar ha i ananas, champinjoner och cremefraise. Det blir såå gott då. Mamma som lärt mig det faktiskt.

Nej, nu får jag gå tillbaka till spisen och efter maten blir det städning. Slänger upp lite bilder sen :)

Kommentarer
Postat av: Elin

ett litet tips om du vill gå ner i vikt och inte riktigt visste hur du skulle göra, skippa cremefraichen och ha i mer grönsaker, tex morötter:)

2008-04-05 @ 17:48:10
Postat av: Tessan

Elin: Det är Mildas fraiche, den är ju nyttig :) Hade inga grönsaker hemma, annars skulle jag tagit i de med

2008-04-05 @ 18:38:23
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Anonym

ja visst alltså, om du vill gå ner i vikt, varför slänger du i dig spagetti, korv, makaroner, köttfärsås osv. jag menar, det är ju knappast någon hemlighet att du bör äta fullkorn, grovt bröd, mycket frukt och grönt, bulgur, hummus, dricka vatten + motion, om du vill tappa kilon. Hur kan du mena att du väntar på att få hjälp med vad du ska äta? hela internet är ju fullt med info, guider, nyttiga recept etc. Kolla på TV3´s "du är vad du äter" om du vill ha snabbinfo. Jag fattar bara inte varför du inte gör nåt åt saken, vill du att Max ska bli föräldrarlös? För din kille verkar ju inte den friskaste om man säger så. Sen tycker man ju att det är oansvarigt att föra vidare dåliga vanor till din son, som troligtvis redan har dina överviktsgener. Jag menar, inte vill du att din son ska ha det jobbigt pga. vikten, (precis som du troligtvis har haft det) Kom ihåg hur det kändes, vill du ge det till din son??
Försök få ändan ur vagnen nångång.. än är det inte försent att gå ner i vikt och sluta röka.. Ditt hår är bara en dålig cover-up. gör något åt problemet istället! Jag tror att du kan fixa det bara du bestämmer dig.

2008-04-05 @ 20:27:33
Postat av: dess

Ta inte detta som kritik nu!!! FÖr det är det inte!

Men har ni fixat ny bilbarnstol till max? vi vart själv lurade på det märket ni har. för vanliga babyskydd är tills dom är 13 kilo men den går bara upp till 10 kilo. SÅ vi fick panik och byta. SÅ se det inte som kritik utan bara att jag vill upplysa så ni inte gör samma miss som oss! Vad fin han är lilla max=)

2008-04-06 @ 09:30:17
Postat av: Sassa

Cremefraichen är något du bör ta bort ur matlagningen, det är dessutom ingenting man behöver ha i köttfärssås. Varför inte göra en vanlig simpel köttfärssås på olja, mager köttfärs, gul lök, champinjoner, krossade tomater, vatten, salt & peppar? Äter du fullkornspasta till? Det är annars något du bör ändra till, utesluta den vanliga vita pastan helt och hållet ur din kost. ;)

2008-04-09 @ 10:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0