Startvikt och startmått
DATUM: 2008-04-10 TID: 10:40:03

Dags för ännu en kategori då. Denna gången blir det en Viktdagbok. Här kommer jag lägga in min vikt, mina mått och hur jag tränar.

Längd: 162 cm
Startvikt: 106 kg
BMI: 40.4

Startmått
Midjemått: 129 cm
Höftmått: 128 cm
Lårmått: 79 cm
Överarmsmått: 38 cm
Bystmått: 115 cm

Energibehov kcal: 3413 kcal



Fyller i allt på Kellogg's SPECIAL K's Min sida också för att se genomsnitt under 4 veckor.

"BMI ? BMI, Body Mass Index, är en enkel bedömning av din vikt i förhållande till din längd.
  • Vikt - Väg dig bara en gång i veckan. Välj samma dag varje vecka, och väg dig alltid vid samma tidpunkt. Ställ dig inte på vågen varje dag, det är bara stressande!

  • Energibehov ? När du känner till ditt dagliga energibehov vet du hur många kcal du behöver varje dag för att hålla vikten. Om du vill gå ner i vikt ska du få i dig färre kcal och/eller göra av med mer energi.

  • Midjemått ? Du mäter midjan precis ovanför naveln. Andas lugnt så att du inte drar in magen.

  • Höftmått ? Stå avslappnat med lätt särade ben och mät höfterna där baken är bredast.

  • Lårmått ? Du mäter låren där de är bredast. Spänn inte musklerna.

  • Överarmsmått ? Du mäter armarna där de är bredast. Håll armarna i samma ställning varje gång. Spänn inte musklerna.

  • Bystmått ? Du får fram bystmåttet genom att mäta där det är bredast runt brösten."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0