Viktsamtal nummer 2
DATUM: 2008-04-14 TID: 15:37:55

Hade mitt andra viktsamtal idag. Fick en väldans massa papper på hur jag kan ändra min kost. Hon sa att det viktigaste var att ändra långsamt, lite i taget. Annars kommer jag tröttna ganska snabbt.

Så när jag får mina pengar på fredag ska jag köpa lite frukt och sallad. Snart ska jag även gå igenom min lista med saker jag ska förbättre mig på. Det får jag inte glömma göra nu i dagarna.

Ungefär såhär ska min dag se ut sedan
8-11 Frukost: Fullkorngröt / grovt bröd med kött/fisk-produkter som pålägg
12-14 Mellanmål: Någon frukt eller grönsaker
15-16 Lunch: The och en smörgås och gärna en frukt
17-19 Middag: Kött/fisk med fullkornsprodukt/potatis och grönsaker
20-22 Kvällsmat: Frukt eller grönsaker

Och sedan minst en halvtimmas promenad om dagen till en början, sedan öka till längre. Detta låter väl bra? :)

Kommentarer
Postat av: M

Låter toppen. Förutom lunchen, det ska ju vara det viktigaste målet enligt vissa, din ser så himla klen ut & smörgås är så himla onödigt. Ett tips istället för bara en frukt, det kan ju bli trist, är att göra en fruktsallad på 3-4 frukter. Man blir proppmätt & det är ju lite sött med. :)

2008-04-14 @ 15:59:21
Postat av: Jessica

Bra! Bra!!

2008-04-14 @ 16:25:24
URL: http://www.krejsi.se
Postat av: Minna

Ser jättebra ut! Det är jätteviktigt att du inte hoppar över något av målen för då minskar också förbränningen. Äta ofta och lagom är bäst. Det är spännande att följa hur det går!

2008-04-14 @ 16:33:27
Postat av: Minna

Ser jättebra ut! Det är jätteviktigt att du inte hoppar över något av målen för då minskar också förbränningen. Äta ofta och lagom är bäst. Det är spännande att följa hur det går!

2008-04-14 @ 16:34:09
Postat av: Tessan

M: Det var faktiskt kostexperten som sa att jag skulle ta en smörgås vid lunch :)

Det jag skrev var ungefärligt, men det kommer ju variera också vad jag äter till dom olika målen.

2008-04-14 @ 17:20:59
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Elin

ocb ingen korv och syltkakor på "övrigt" då är de bra:)

2008-04-14 @ 22:50:15
Postat av: Tessan

Elin: Kostexperten sa att om jag ska äta korv går det bra med nyckelhålsmärkt korv.

2008-04-15 @ 09:14:03
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0