Överby och städning
DATUM: 2008-02-21 TID: 15:30:32

Nu har jag kommit hem för en liten stund sedan. Vart ute på Överby med mamma och handlat lite.

Köpte detta:
* Nytt moppset
* Mat till Max
* Soppåsar (gröna och röda)
* Kompostgaller
* Kattmat
* En leksak till hunden
* 2 små tuggben
* 1 grisöra
* 1 tuggring

Hunden fick tyvärr vara hemma själv den stunden (cirka 2 timmar). Jag vet att valpar inte ska vara själva så länge, men jag var tvungen att åka dit och köpa mat till Max, kompostgaller och ny mopp, men det blev lite annat också.

När jag kom hem fick han mat och sedan gick jag ut med honom direkt. Han kissade nästan direkt när vi kom ut. Jätte bra ju! Och jag berömde honom väldigt mycket så han förstår nog snart att det är ut han ska göra sina behov.

Har avskärmat storarummet så han inte kan gå in där och gör sina behov. Kommer ha galler vid köket också på nätterna och sätta tillbaka dörren till sovrummet till kvällen.

Nu måste jag städa lägenheten. Ska ta disken först och sedan köket till att börja med. Men först ska jag ut och röka, sedan blir det till att sätta igång städningen!

Kommentarer
Postat av: Dess

tänkte på det vart ska han få vara på natten? bara i hallen?

2008-02-21 @ 16:14:24
Postat av: Tessan

Ja, han får bara vara i hallen tills han blivit rumsren. Annars får vi torka kiss och bajs i hela lägenheten. Lättare om det bara är i hallen vi får städa.

2008-02-21 @ 17:54:51
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Cecilia

Herregud. Du ska ju inte lämna en så liten valp överhuvudtaget! Du får ju spara med shoppingen till du har hundvakt. Tror inte att du skulle lämna ditt barn så länge va? Det är samma sak

2008-02-28 @ 20:03:31
URL: http://ceccci.blogg.se
Postat av: Tessan

Cecilia: En valp får man lämna i högst 4 timmar. Men jag var tvungen att åka och handla, för jag var tvungen att köpa mat till Max för det inte fanns någon hemma och eftersom mamma körde mig dit blev det lite annat på vägen också.

2008-03-01 @ 15:26:46
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Nathalie

en valp 4 timmar ensam ? knappast ! en vuxen hund klarar att vara ensam högst 6 timmar innan den behöver ut och så ! jag har hund, är uppväxt med hundar så jag vet, MAN SKA INTE LÄMNA EN VALP ENSAM så länge, högst en timma, men sen ska man börja med att ensam träna dom 30 minuter .. sen ska man social träna dom, ha med dom i stort sett överallt tänk på det .

2008-03-10 @ 23:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0