Frågestunden avslutad
DATUM: 2008-03-23 TID: 09:05:00

Nu är frågestunden avslutad och det är dags för mig att svara på frågorna. Jag svarar på dom i ordning som dom kom in.

1. Vad gör din pojkvän? Pluggar/jobbar han?

Varför skaffade ni en ny hund när ni uppenbarligen inte har mycket pengar över & måste låna ibland? Och speciellt då ni har en bebis, är det inte bättre att lägga all energi, pengar & tid på barnet? Ni har ju även två katter.

Svar: Just nu går han hemma och är sjukskriven. Det är inte ofta vi måste låna, det var en gång då det var lite strul med pengarna. Vi båda ville ha hund och vi har både tid och råd till det.


2. Jag undrar vad du och tomas har för relation? eftersom du har sagt att ni kanske ska flytta isär och så. Är ni liksom "kärleksfulla" och kramas och pussas eller är ni mer som vänner? Och så undrar jag om Max har nåt mellannamn?

Svar: Det är väl något där emellan. Ja, han har två mellannamn: Thomas Kristoffer


3. vill du plugga när mammaledigheten är slut? eller vad skulle du vilja jobba med?

Svar: Ja, jag hade tänkt plugga ganska snart. Jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med.

4. ditt drömjobb? vill du ha flera barn? tror du att du kommer hålla sams med thomas
i framtiden? favoritställe att bo på? Vill du skaffa hus? vad skulle ditt barn heta om det blev en tjej? Vad har du för raltion till dina syskon? hmm.. det var väl ungefär det jag kunde komma på....


Svar: Jag har inget drömjobb och vet heller inte vad jag skulle vilja jobba med. Jo, någon gång om några år skulle ja vilja ha ett till barn iaf. Ja, det hoppas jag att jag kommer göra. Borås är ett väldigt fint ställe och skulle vilja flytta dit igen. Ja, hus är något jag vill bo i sedan. Om det skulle bivit en flicka hade vi Tindra som namnförslag. Har ingen speciell relation till min bror, dom gångerna vi pratar är när antingen jag är hos mamma eller när mamma och han kommer hit.

5. hur går er ekonomi ihop? Har ni någon budget, eller förväntar ni er att soc ska rycka in när ni får en oväntad utgift??

Svar: Jag försöker räkna budget så gott det går varje månad. Men eftersom jag inte är så himla bra på det går det si och så varje månad. Huvudsaken är ju ändå att räkningarna är betalda och att Max och djuren har mat och sådant så dom klarar sig. Vi storhandlar en gång varje månad då vi köper hem middagsmat så vi har för en hel månad framöver. Vi sparar även pengar genom att baka eget bröd. Nej, det räknar vi inte med. Kommer det en oväntad utgift får vi lösa det själva på något sätt.

6. Jag undrar också vad Max heter mer än Max & vad ni hade för namnförslag till en flicka ?

Svar: Thomas Kristoffer och namnförslag till flicka var Tindra.

7. VAD DET SOM DU TRODDE ATT HA BARN????

Svar: Nej, inte riktigt. Jag förväntade mig långa sömnlösa nätter och en bebis som är skrikig. Men jag kan säga att det blev lättare än vad jag föreställt mig. Däremot trodde jag inte att vårat förhållande nästan skulle ta slut. Det är så mycket som förändras när man får barn och endel saker är som man trodde medans man trodde att vissa saker inte skulle hända.


8. Ska Max döpas??? Ska ni såfall ha många gäster? Ska ni bjuda på nåt då??

Svar: Ja, den 30 mars ska vi ha dopet. Blir väl mest släktingar och nära kompisar. Vi ska ha kaffe och tårta innan dopet hemma hos min mamma.


9. Hur länge har du & Thomas avrit tillsammans???


Svar: Till sommaren har vi vart tillsammans i tre år.

10. Hur kom det sig att ni planerade barn så tidigt?

Svar: Ärligt, så vet jag inte varför vi ville ha barn så tidigt. Det kändes helt rätt just då. Men nu vet jag att vi borde ha väntat ett par år. Men jag ångrar inte Max det minsta ändå.

Kommentarer
Postat av: Jessica

tack för svare;)

2008-03-23 @ 10:36:19
URL: http://jessica.krejsi.se/
Postat av: Anonym

du skrev att du tycker det va lättare att ha barn än du förväntat dig, va det därför du ville ha helgfamilj till en bebis som då va 2 månader ?!

2008-03-23 @ 16:47:03
Postat av: Tessan

Det har jag aldrig velat ha?

2008-03-23 @ 17:08:32
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Milla

men om din pojkvän går hemma och är sjukskriven, varför kan inte du plugga/jobba då och han sköta max? han ligger väl inte hemma i sängen hela dagarna och är helt handdikappad? han kan väl sköta barnet så kan du göra vettiga grejer? som att dra in pengar till familjen eller plugga ikapp så du inte blir så mycket efter.. jag menar, ni behöver ju inte vara två personer hemma med barnet! Och ja, du är mammaledig, men du kan ju spara dina dagar så du kan vara ledig sen.. Jag fattar bara inte varför ni inte gjort så? inga andra människor går ju hemma båda två!!!

2008-03-23 @ 20:44:42
Postat av: Milla

har din pojkvän någon utbildning? har han någonsin haft ett jobb, eller har han gått på socialbidrag hela tiden?

2008-03-23 @ 20:47:01
Postat av: Elin

vad är han sjukskriven för?

2008-03-23 @ 21:26:07
Postat av: Anonym

Så stog det ju i din förra blogg ? att ni skulle ringa soc för att säga att ni vill ha en helgfamilj till max för det är så jobbigt ?

2008-03-23 @ 21:32:07
Postat av: Tessan

Jag har inte haft någon blogg förrut som jag skrivit det i. Senast jag hade blogg var innan jag blev gravid.

2008-03-24 @ 08:48:30
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Milla

joho!
du har ju visst haft en blogg tidigare! jag har ju läst den själv! och det stod att ni ville ha en stödfamilj åt max någon helg varje månad, så ni kunde få sova ut och få egentid!

Men det spelar väl ingen roll nu, för om hon inte vill det längre är det ju inget problem... han får ju tydligen vara hos sin mormor ibland istället, och det är väl jättebra.

Skulle du inte kunna svara på mina frågor föresten??

2008-03-24 @ 10:29:13
Postat av: Tessan

Milla: Nej, jag har inte haft någon innan. Måste vara någon annan du tänker på isf.

Jag är inte riktigt redo för att börja plugga ännu, därför väntar jag lite. Dessutom har Thomas hjärtproblem och därför måste vi båda gå hemma. Blir han för uppstressad får han ont och hjärtmuskeln låser sig då.

Nej, han har ingen utbildning och har inte haft något jobb. Han blev sjukskriven samtidigt som han blev 18, för psykiska skäl.

2008-03-24 @ 10:43:15
URL: http://mittlivsomungmamma.blogg.se
Postat av: Milla

jo du har visst haft en annan, på metrobloggen.. jag har ju varit inne och läst och sett bilder så jag vet att det är du! så det så!

2008-03-24 @ 11:12:17
Postat av: Jessica

Jag har också läst din blogg innan på metrobloggen

2008-03-24 @ 12:03:07
URL: http://jessica.krejsi.se/
Postat av: M

Ljug inte, de flesta här ifrån har ju följt dig från metrobloggen.

2008-03-25 @ 06:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0