Tårta
DATUM: 2008-03-20 TID: 14:21:22

Nu har ja gjort en tårta. Fin blev den!



Har bjudit hit några kompisar på tårta idag och lite bullar. Mamma kunde tyvärr inte fira mig idag eftersom hon har massa möten i min brors skola, men hon hade hittat på någon överraskning för mig imorgon. Så vi får väl hoppas att det inte blir snöstorm som dom sagt på nyheterna.

Håller på att baka kanelbullar nu och ska snart fortsätta städa. Thomas är på Lidl och köper lite saker vi behöver och Max var lite gnällig så han får sitta upp en stund innan jag kan fortsätta.

Gick ner till OKQ8 i morse för att köpa cigg, så frågar dom inte ens efter leg. Jag som tänkte inreda det idag.

Vad tycker ni om tårtan?

Längst ner är det jordgubbssylt, under översta lagret är det vaniljkräm. Sen är det grädde övanpå med choklad med apelsinsmak runt om på sidan och gelé hallon runt om ovanpå. SÅ har jag skrivit "Tessan 18 år" med glasyr :)

Kommentarer
Postat av: jessica

haha, vad söt :) kolla in tårtan jag och min tvillingsyster gjorde åt en kompis, den är också lite.. unik! --> http://images2.bilddagboken.se/26/_u3/_u6/_u9/_u2/_u7/u369271/96513_1192965304.jpg

2008-03-20 @ 14:31:53
URL: http://kessen.blogg.se
Postat av: Minna

Grattis på födelsedagen! Livet blir mycket enklare när man är myndig. Jättefin tårta, den verkar dessutom väldigt smarrig! Ha en trevlig dag!

2008-03-20 @ 15:19:06
Postat av: milla

söt tårta, och grattis på födelsedagen förstås!

2008-03-20 @ 18:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0